REVIEW FC Košice - Slavoj Trebišov

• 27.07.2019
  • Vytlačiť
Východniarske derby ako úvod sezóny v domácom Čermeli. Trebišov prešiel v lete veľkou obmenou, no už v prvom kole v Petržalke ukázal, že sa s ním musí počítať ako s mužstvom, ktoré bude vyrovnaným súperom každému celku.

Zápas sme načali veľmi dobre. Boli sme dlho na lopte a zahrávali sme sériu rohových kopov. Tie  vyvrcholili Karašovým centrom na prednú žrď v 15. minúte, kde bola lopta predlžená na malé vápno. Nechýbalo veľa a žlto-modrí by ju doklepli do siete. Trebišov čakal na svoju príležitosť naozaj poctivo a z prvej vážnejšej akcie takmer udrel. Ján Novák mal viac priestoru a času, svojou delovkou trafil pravú žrď. Kamil Karaš po polhodine hry vybojoval faul, zahral štandardku a našiel Kuca na malom vápne. Ten to mal ťažké na zakončenie, stopér FC nebol so svojím realizovaním spokojný. Slavoj o dve minúty neskôr ukázal, že hoci nebol extra dlho na lopte, vie zahrotiť. Priamy kop z 20 metrov poslal Kevin Zsigmond do brvna, od ktorého šla lopta za bránu. Hostia akoby urazili šťastenu.

Po zmene strán sme nastúpili už bez Mattu, nahradil ho Gáll. Desať minút druhého dejstva patrilo nám, Vyshnevskyi hlavičkoval z malého vápna len tesne vedľa ľavej tyče. Potom to prišlo. Kolmica za obranu Košíc na Nováka, tomu v tandeme bežal na malé vápno Kevin Zsigmond a pohodlne otvoril skóre zápasu. Novák mal prsty v ďalšej akcii, za pár momentov vytvoril pozíciu na skórovanie pre čerstvého Tótha, ten ale nezvládol prvý dotyk s guľatým telesom. A za to hostia pykali. Boris Gáll ako polčasový žolík z hranice šestnástky prepálil po jednom z mnohých rohových kopov všetko, čo mu stálo v ceste – 1:1. Vyshnevskyi po hodine hry šiel dole, nahradil ho Radovanović. Ten sa len prizeral, ako Karaš po skvelej robote Gálla a Kačalu na pravej strane hlavou netrafil bránu. Gól nás prebral, tlačili sme na protivníka. Tretie striedanie v podaní Gejzu Farkaša poslalo na hracie pole Filipa Kisa za Františka Pavúka. Práve Kis z prvého dotyku s loptou zvnútra šestnástky rozvlnil sieť trebišovskej brány – 2:1. To sa udialo v 77. minúte, no už o 120 sekúnd neskôr Guilherme Barbosa nastrelil ľavú žrď, keď preloboval Fabiniho. Trebišov udrel na začiatku záverečnej desaťminútovky. Róbert Jano utiekol obrane v žlto-modrom, spracoval si loptu a skúsene ju poslal okolo Fabiniho – 2:2. Triumf sme ešte mohli strhnúť na svoju stranu, avšak Radovanović po polovysokom centri od Kačalu netrafil loptu. V nadstavenom čase brankár Leško nedovolil byť hrdinom Trebuňákovi. Krajný obranca sa pokúsil nachytať gólmana hosti na hruškách, ten ale jeho šikovný lob z dvadsiatich metrov z posledných síl vytesnil nad. Duel medzi Košicami a Trebišovom sa tak skončil po záverečnom hvizde Adama Somolániho výsledkom 2:2.

Gejza Farkaš (tréner FC Košice): „Prvé stretnutie v II. lige, čo sme hrali pred našimi fanúšikmi. Prvých dvadsať minút sme mali takú miernu územnú prevahu, ale mali sme obavy z toho, že Trebišov z rýchlych protiútokov je veľmi nebezpečné mužstvo, dávali sme pozor aj na to. Mohli nás potrestať len z toho, mali možno 6-7 útokov a z nich tri tyčky.“

„Je mi ľúto našich hráčov, ozaj to nasadenie, najmä v tom druhom polčase tých 20-25 minút, bolo také, že dali do toho všetko. A keď hrajeme tak dobre, tak pekne, kvalitné útoky zo strán, rohové kopy a nedali sme gól, je mi ich ľúto. Stratili sme doma dva body.“

Vladimír Rusnák (tréner Slavoja Trebišov): „Určite sme spokojní s bodom. Chceli sme vyhrať zápas, rovnako ako domáci. Domáci potvrdili dobrý výkon z Podbrezovej a dnes ukázali, že majú kvalitné mužstvo. O to viac nás teší, že sme tu získali bod.“

„Dnes sme zhodou okolností trafili aj tri tyče, takže nás to trochu mrzí. Ale musím povedať, že aj domáci mali tutovú šancu, kde mohli strhnúť víťazstvo na svoju stranu. Ja si myslím, že sa predstavili dve mužstvá, ktoré chcú hrať ofenzívny futbal a zápas sa divákom musel páčiť.“

František Vancák (hráč FC Košice a kapitán v tomto zápase): „Nie som veľmi spokojný, pretože nadreli sme sa na góly najmä v druhom polčase. Bohužiaľ, skórovali najprv Trebišovčania a potom sme to nejako obrátili a potom sme zasa našou hlúpou chybou sme dostali gól. Mrzí nás to, do zápasu sme dali veľa, bohužiaľ, nebolo to úspešné tak, ako sme chceli.“

„Fanúšikovia nás hnali dopredu. Možno ten začiatok bol z našej aj ich strany taký oťukávací a ľudia potom ožili po našich šanciach. Škoda, že sme ich nepotešili tromi bodmi.“

Ján Novák (hráč Slavoja Trebišov): „Na Košice sme sa pripravovali celý týždeň. Zápas sa hral na ťažkom teréne, no dobre sa nám hralo. Hrali sme aj my kombinačne, aj Košice a na taký terén tam bolo aj veľa šancí, škoda, že my sme ich nepremenili. Sme vďační aj za ten bod, ale škoda, trafili sme dvakrát tyčku a raz brvno, raz sa to mohlo odraziť dnu.“

„Ja sa do Košíc vždy rád vraciam, chcel som si hlavne dobre zabehať, chcel som pomôcť mužstvu, no škoda, že mi to tam nepadlo.“

FC Košice 2:2 (0:0) Slavoj Trebišov

Zostavy: