REVIEW | Skrz zdravotné problémy sme v Žiline siahali na bod

• 24.10.2021
  • Vytlačiť

Maximálna obetavosť a sebazaprenie našich hráčov po teplotách a viróze na „béčko“ Žiliny tesne nestačilo.

Pre teplotu do duelu nezasiahol kapitán Peter Kavka, problémy neobišli ani ďalších hráčov. Naši chlapci nechali pod Dubňom všetko, Žiline boli vyrovnaným súperom a napokon prehrali až gólom z 89. minúty, keď sa hral otvorený futbal zo strany na stranu. Aj taký je ale šport a futbal.

Žilinčania chceli v úvodných minútach využiť výhodu umelej trávy. Aktívny Jánošík preveril Šemrinca, neskôr sa ocitol v ofsajde. Zastreľoval sa aj Kopas, rana z diaľky našu bránu neohrozila. Menší tlak domáci pretavili v gól po štvrťhodine hry, keď po presunutí ťažiska hry na pravú stranu prišiel center a Tibor Slebodník hlavou usmernil loptu do siete – 1:0. Gólová odpoveď prišla okamžite. Chybu v rozohrávke súpera potrestal Erik Pačinda, ktorý po nezištnej robote a prihrávke Jakúbeka vyrovnal z dvoch metrov do prázdnej brány – 1:1. Šemrinca ďalej preverili Jambor či znovu Jánošík so Slebodníkom, skóre sa do polčasu už nemenilo.

Prvé momenty po zmene strán boli oťukávacie, Žilina aj v druhom dejstve udrela ako prvá. Jánošík sa na pravom krídle zbavil Jakúbeka a nahral presne do šestnástky, kde si nabehol Tibor Slebodník, ktorý druhý raz prekonal Šemrinca – 2:1. Náš skúsený brankár vzápätí zneškodnil nebezpečné pokusy, čo znamenalo tesné vedenie domácich do 78. minúty. Vtedy sa k lopte v pokutovom území MŠK dostal José Cortés a bravúrnym technickým obstrelom vyrovnal na 2:2. Záverečná desaťminútovka sa niesla v zmysle protiútokov. Nám kontry nevyšli, v bráne neskončili pokusy Mölvadgaarda či Pačindu, na strane domácich stala v útoku šťastena. Rana Slebodníka spoza šestnástky opečiatkovala brvno, lopta sa odrazila priamo na kopačku Mária Sauera, ktorý osamotený pred Šemrincom zo siedmich metrov stanovil konečný výsledok zápasu na 3:2.

II. liga, 14. kolo, 2021/2022: MŠK Žilina „B“ 3:2 (1:1) FC Košice

MŠK Žilina „B“: Teplan – Kopásek, Kopas (C), Abasa Arameyaw, Owusu - Mráz, Sauer, Slebodník - Kaprálik (90+2. Suľa), Jambor (82. Gerebenits), Jánošík (82. Yenne)

FC Košice: Šemrinec – Novák, González, Jonec, Václav – Gallovič (79. Gáll), Jakúbek, Nana – Pačinda (C), Mölvadgaard, Guba (59. Cortés)

Góly: 18. a 62. Slebodník, 89. Sauer – 20. Pačinda, 78. Cortés

Žltá karta: 50. González

Rozhodovali: Kišš – Lauer, Jankovič

Diváci: 112.

Ohlasy:

Jozef Vukušič, tréner FC Košice: „Zápas mal vysokú úroveň, hralo sa technicky a kombinačne, obidve mužstvá chceli ísť za víťazstvom. Domáci hrali svoju typickú hru, v prvom polčase mali lepšie držanie lopty a viac z hry. Z našej strany prišlo zlepšenie v druhom dejstve, keď sme urobili korektúry. Vzhľadom na vývoj zápasu, keď sme dvakrát doťahovali náskok, si myslím, že remíza by duelu pasovala viac. Mohli sme aj vyhrať, keď sme mali brejkové situácie za stavu 2:2, no nedotiahli sme ich do úspešného konca. Domáci nás potrestali, dali víťazný gól a potom už nezostávalo veľa času na vyrovnanie. Bohužiaľ, ťahali sme za kratší koniec.“

Posledné tri dni priniesli komplikácie: „Pred zápasom sme mali menšie problémy. Viacerí hráči avizovali zdravotné ťažkosti – teploty a žalúdočné problémy. Do poslednej chvíle sme nevedeli, ako to postavíme. Peťo Kavka napokon zostal mimo, v noci pred zápasom dostal teploty. Ostatní sa z toho ako-tak dostali, ale napríklad aj na Dávidovi Gallovičovi bolo vidieť, že nevydrží celý zápas. S tým sme sa museli vysporiadať. Hráči, ktorí nastúpili, sa veľmi snažili, ale záver stretnutia sa nám nepodaril.“

Erik Pačinda, kapitán FC Košice: „Vedeli sme, že Žilina má kvalitné „béčko“, keďže zaň chodia hrať aj hráči z prvého tímu. Tréner to vzhľadom na problémy vyskladal tak, že sme odohrali solídny zápas, hoci zo začiatku sme sa na umelej tráve trochu hľadali. Väčšinu času to potom bolo vyrovnané, začali sme sa dostávať aj do šancí, do centrov, dali sme gól. Na konci sa hralo hore-dole, bolo to prakticky o tom, že kto skóruje, ten vyhrá. Im sa to podarilo, my sme v závere inkasovali hlúpy gól a to nás stálo body. Je to škoda.“

Výber z nášho e-shopu

GENERÁLNY PARTNER

HLAVNÍ PARTNERI