REVIEW | S tromi tínedžermi v základe za tretím triumfom v rade

• 13.03.2021
  • Vytlačiť

Hlavný tréner Jozef Vukušič si odbil víťaznú premiéru na lavičke FC Košice. Žlto-modrí porazili Partizán Bardejov vo Vranove po góloch Erika Pačindu z penalty a Gyu-hyuna Junga 2:1, pričom o osude stretnutia rozhodli tri rohové kopy.

Z úvodu sme videli pološance po centrovaných loptách z krídel, avšak náš Matúš Kira si so všetkými loptami hravo poradil, na druhej strane volejom len o malý kus minul bránu Dlugoša Karaš. V polovici polčasu prišlo k prvému rohovému kopu, po ktorom sa pískala penalta. Františka Pavúka stiahol k zemi Dzurík, loptu si na biely bod pre zmenu postavil Erik Pačinda a nemýlil sa! Dlugoša poslal k pravej tyči, sám zakončoval k ľavej a Košice tak viedli 0:1! S koncom polčasu sme však tesný náskok neudržali. Bardejov udrel so záverečným hvizdom, keď najvyššie do vzduchu vyskočil kapitán Lukáš Horváth, na ktorého hlavičku nestačil ani brankár Kira.

V druhom dejstve ako prvý zahrozil Mijland, keď sa predral po pravej strane do veľkého vápna, ale strelou na bližšiu žrď len nechal vyniknúť našu jednotku medzi tromi žrďami. Po slabšom úvode do polčasu sme postupne prebrali iniciatívu, ktorú sme zúročili v 74. minúte. O umne rozohraný roh nakrátko sa postarali Erik Pačinda s Františkom Pavúkom, druhý menovaný centroval loptu na malé vápno, kde sa výborne zorientoval 19-ročný Kórejčan Gyu-hyun Jung a hlavou nám prinavrátil vedenie. Domáci sa potom už márne snažili niečo vymyslieť, náskok sme si do konca duelu udržali.

Zaujímavosťou stretnutia je, že v základe hrali až traja hráči pod 20 rokov – už spomínaný Jung, ktorého doplnili 18-roční mladíci Martin Sabol a Marcel Novák.

Návrat na súťažné trávniky po dlhotrvajúcom zranení ohlásil stopér Peter Kavka, ktorý sa dostal do hry v 88. minúte po dlhých 490 dňoch – naposledy figuroval v zostave FC Košice 10. novembra 2019 proti Trebišovu. Kava, vitaj späť!

II. liga, 20. kolo, 2020/2021: Partizán Bardejov 1:2 (1:1) FC Košice

Partizán Bardejov: Dlugoš – Petko, Maťaš, Brigant, Horváth (C), Diego Pacheco, Dzurík, Mijland, Sedláček, Lukáč (63. Ronaldo Lima), Bilali

FC Košice: Kira – Jung (88. Kavka), Krčmarević, Václav, Pačinda, Karaš (85. Gladiš), Jakúbek (61. Keresteš), Pavúk (C), Novák, Sabol (61. Komazec), Jonec

Góly: 45+1. Horváth – 24. Pačinda (pen.), 74. Jung.

Žlté karty: 23. Dzurík, 34. Petko, 86. Mijland, 90. Sedláček – 4. Jakúbek, 34. Sabol, 70. Keresteš.

Červená karta po druhej žltej: 90. Sedláček.

Rozhodovali: Andrej Chromý – Dušan Štofik, Lukáš Lauer.

Ohlasy po zápase:

Jozef Vukušič, tréner FC Košice – hodnotenie duelu: „Nebol to ľahký zápas, pretože domáci hrali na hranici svojich možností. Aj tak sme ale zaslúžene šli do vedenia, hoci škoda vyrovnávajúceho gólu po štandardke v čase, keď sme sa chystali do kabíny. Prvých desať minút druhého polčasu sme mali ťažkosti, nevedeli sme sa nájsť, ale neskôr sme sa už dostali znovu do hry, dali sme druhý gól a myslím si, že sme už potom kontrolovali zápas a napokon aj zaslúžene vyhrali.“

Na góly a dôležité štandardky sme vyhrali 2:1: „Vedeli sme a pripravovali sme sa na to, že Lukáš Horváth je najnebezpečnejší hráč pri štandardkách. Napokon sme ho neustrážili a dal nám pekný gól. Sme však radi, že nás to nestálo body a že sme to v druhom polčase mohli zvrátiť späť na našu stranu. To ide aj ku cti mužstva, že sme sa po inkasovanom góle dostali späť do vedenia. Ja si myslím, že rozdiel jedného gólu tam zaslúžene bol.“

Traja tínedžeri v základe a Jungov zaslúžený zásah do čierneho: „Chceli sme dostať do hry viac dynamiky aj behavosti, pretože Jung a Sabol sú ofenzívni hráči, ktorí robia problémy obrancom najmä svojou rýchlosťou. Jung je gólový hráč, ktorý to potvrdzoval v príprave. Ukázal to aj teraz, keď bol zaslúžene odmenený gólom, vyhrával podstatné súboje na svojom poste. Začal na hrote, potom sa presunul na krídlo, kde hral taktiež dobre. Gól si zaslúžil, ale víťazstvo patrí, samozrejme, celému mužstvu, pretože výkon bol dobrý.“

František Pavúk, kapitán FC Košice – hodnotenie duelu: „Potrebovali sme potvrdiť body z doma aj z vonku, takže z tohto pohľadu veľmi dôležitý a aj náročný zápas. Súper nič nedaroval ľahko, víťazstvo sa ťažko rodilo, no o to viac chutí.“

„V zápasoch veľmi často rozhodujú štandardné situácie. Tá prvá bola jednoznačná penalta, súper ma stiahol, keď ja som už hlavičkoval do brány. Pri druhom góle sme to rýchlo rozohrali s Pačim, hneď som to „čapoval“ dnu do šestnástky. Tam sa už dobre uvoľnil a nabiehal Jung, ktorý to bezpečne premenil.“

O najbližšom programe: „Najbližšie nás čaká Šamorín, nepríjemný súper. Po dvoch mesiacoch navyše meníme umelú trávu za živú. Musím povedať, že sa z toho viacerí tešíme, pretože nie je nič príjemné trénovať na „umelke“, potom nás všetko bolí. Na druhej strane je tu prechod z relatívne dobrého ihriska na terény, ktoré ešte nebudú ideálne, bude nás to stáť veľa fyzických síl, takže sa na to potrebujeme čo najlepšie pripraviť.“

Gyu-hyun Jung, hráč FC Košice a autor víťazného gólu – hodnotenie duelu: „Bolo veľmi dôležité dnes vyhrať. Budeme sa snažiť v tom ďalej pokračovať. Som zároveň šťastný a poctený, že som dokázal streliť gól v II. lige. Vyzeralo to tak, že sa lopta ku mne dostane, tak som jej šiel oproti a napokon sa mi podarilo skórovať.“

Výber z nášho e-shopu

GENERÁLNY PARTNER

HLAVNÍ PARTNERI