REVIEW | Po týždni opäť rovnakí strelci pri štvrtom triumfe v rade, tentoraz nad Šamorínom

• 20.03.2021
  • Vytlačiť

O štvrtom víťazstve po sebe rozhodli rovnakí muži, ako pred týždňom vo Vranove proti Bardejovu. Jedinou zmenou bolo poradie, keď skóre tentoraz otváral po centri Pavúka Jung, o rozhodujúci zásah sa postaral z penalty Pačinda.

Všetko ale mohlo byť inak. Brankár Matúš Kira už po 150 sekundách nohami vychytal kapitána hostí Alda Baeza, ktorý pálil bez prípravy z ôsmich metrov. Lopta zostala v hre, hostia po ďalšom centri avizovali ruku Mareka Václava, rozhodca diskusie o penalte odmietol. Za nás hrozil najmä z ľavej strany Martin Sabol, ktorého nachádzali lopty od Kamila Karaša a Erika Pačindu. V prvom dejstve sa toho veľa neudialo, priame kopy hostí skončili buď u Kiru, alebo mimo brány.

Po prestávke mohol Šamorín udrieť v druhej minúte prostredníctvom Rymarenka, lenže jeho pravačka nasmerovala loptu vysoko nad bránu. O desaťminútovku neskôr po štandardke Pačindu zakončoval akrobaticky Krčmarević, jeho „nožnice“ len tesne minuli ľavú žrď svätyne Valacha. Hosťujúci gólman bol po našej akcii z ľavého krídla na konci úvodnej hodiny hry už ale prikrátky. Min-Su Kim vysunul Františka Pavúka, ktorý vzduchom našiel hlavu Gyu-hyuna Junga a ten chladnokrvne poslal loptu do siete – 1:0. O tri minúty neskôr sa do palubnej pozície v šestnástke dostal Karaš, pálil však iba do brániaceho hráča. Šamorín zvyšoval aktivitu, z voleja netrafil bránu Marič-Bjekič, Kira dvadsať minút pred koncom vychytal nohami aj Janča. Záverečnú časť duelu sme odštartovali získanou penaltou v podaní Michala Joneca, v pokutovom území ho nedovolene zastavil stopér Marič-Bjekič, ktorý videl aj červenú kartu. Nariadenú penaltu úspešne premenil kapitán Erik Pačinda, hoci Frederik Valach si na jeho koncovku siahal – 2:0. Hostia zo západného Slovenska napriek oslabeniu dokázali znížiť, keď po nedorozumení Kiru a Václava uzavrel na konečných 2:1 z nášho pohľadu Martin Rymarenko. Viac sa im však nepodarilo, duel sme umne dohrali na polovici súpera a brali tak z neho tri body.

II. liga, 21. kolo, 2020/2021: FC Košice 2:1 (0:0) FC ŠTK 1914 Šamorín

FC Košice: Kira - Jonec, Krčmarević, Václav, Pavúk - Novák (46. Kountouriotis), Karaš (75. Keresteš), Jakúbek - Pačinda (C), Jung (83. Kavka), Sabol (46. Kim)

FC ŠTK 1914 Šamorín: Valach – Fuják, Marič-Bjekič, Oinkonomou, Luciano Vera, Nagy (65. Jančo), Nije, Baez (C) (76. Boateng), Bögi (76. Stašík), Leginus (65. Švec), Rymarenko

Góly: 60. Jung, 82. Pačinda (pen.) – 86. Rymarenko

Žlté karty: 26. Novák, 30. Sabol, 73. Kim – 15. Baez, 88. Njie

Červená karta: 80. Marič-Bjekič

Rozhodovali: Filip Malárik – Michal Budáč, Lukáš Lauer

Ohlasy po zápase:

Jozef Vukušič, tréner FC Košice – hodnotenie duelu: „Najdôležitejšie na tomto zápase je víťazstvo, pretože hra nebola najlepšia, najmä ten prvý polčas. Možno to bolo aj prechodom na prírodnú trávu, viazla nám kombinácia. Myslím si, že v druhom polčase sme sa podstatne zlepšili, čoho výsledkom boli góly. Škoda toho inkasovaného v závere, bol totiž zbytočný. Súper hral dobre, nás podržal hlavne v prvom polčase brankár.“

Ako sa tréner pozerá na úvodné dve stretnutia pod jeho vedením? „Z pohľadu bodov je to oukej, z pohľadu hry však máme veľa čo zlepšovať. Kým prídu ťažkí súperi, ktorí sú nad nami, tak sa musíme podstatne zlepšiť, lebo poviem otvorene, že toto by asi nestačilo.“

Michal Jonec, hráč FC Košice – hodnotenie duelu: „Prvý polčas z našej strany nebol optimálny. Niečo sme si k tomu povedali v kabíne, našťastie to bolo ale stále 0:0, hra bola otvorená. Do druhého polčasu sme vstúpili úplne inak a myslím si, že sme vyhrali zaslúžene.“

Druhý duel na poste pravého obrancu, zžil sa už s tým? „Hralo sa mi celkom fajn, hlavne v druhom polčase. S Pačim [Erikom Pačindom] sa mi na strane hrá veľmi dobre, má skúsenosti, je to dobrý futbalista, aj on mi veľmi pomáha. Penalta bola možno zhoda náhod, že som sa tam nejako objavil. Bol tam však jasný kontakt, takže podľa mňa jasná penalta.“

Matúš Kira, hráč FC Košice – hodnotenie duelu: „Budem sa opakovať, ako sa opakujem pri každom rozhovore. Táto liga nie je taká jednoduchá. Mužstvá, ktoré chcú hrať o špicu, musia zvládať aj zápasy, ktoré sú zlé, ktoré možno nie sú v ich réžii. Takýmito víťazstvami, ako my teraz proti Šamorínu, sa môžeme ako mužstvo iba posunúť. Som rád, že sme nadviazali na predchádzajúce tri výhry, že máme štvrtú v rade. Veľmi sa z toho teším a dúfam, že takto budeme pokračovať. Ideme ale od zápasu k zápasu.“

Dva famózne zákroky nohami dlho držali naše konto čisté: „Som tam na to, aby som chlapcom pomohol. Prvý polčas nebol v našej réžii, ja som to možno nejako potiahol a udržal nás v hre. Potom som sa tešil z toho, že sme po prestávke vstúpili do hry ako úplne iné mužstvo, snažili sme sa viac presadiť v útočnej fáze, dali sme dva góly, škoda toho obdržaného. Z môjho pohľadu je to bohužiaľ‘, ale hrá sa na body a tie máme my.“

Ako videl situáciu z 86. minúty, po ktorej hostia ešte vytvorili menšiu drámu? „Kričal som si, ale treba mať trochu sebareflexiu a povedať, že ten môj nákop predtým nebol veľmi dobrý, z toho vznikla celá šanca. Beriem to na seba. S Marekom [Václavom ]sme si potom ťapli a ja som rád, že sa nič horšie nestalo.“

Výber z nášho e-shopu

GENERÁLNY PARTNER

HLAVNÍ PARTNERI