REVIEW | Exportný gól Pavúka, hlavička Blandona a prvá seniorská trefa Nováka priniesli triumf nad Slovanom

• 24.09.2020
  • Vytlačiť
Ako v minulej sezóne, tak aj v tejto sme zdolali „béčko“ bratislavského Slovana rozdielom triedy 3:0. Videli sme jeden výstavný zásah, druhý aj tretí padol po rohovom kope – tretí je navyše premiérový medzi mužmi.

Opatrný úvod v prvej desaťminútovke narušil pokus debutanta Mateja Jakúbeka. Nový hráč FC Košice po tri a pol minútach donútil Chudíka k prvému zákroku dňa. Ten istý hráč mohol o desať minút neskôr hlavou znovu pohroziť, tentoraz lopta na bránu neputovala. Slovanisti mali dobrú trojminútovku pred koncom polhodiny hry, ktorá vyvrcholila žltou kartou pre Michala Joneca a následným priamym kopom, ktorý skončil len v múre. Radosť prepukla ale na druhej strane. Po rohovom kope zostal na pravom krídle František Pavúk, loptu si sklepol hruďou a parádnym krížnym halfvolejom poslal guľaté teleso do brány z približne 22-metrovej vzdialenosti – 1:0! Už v nadstavenom čase mal samostatný únik pred sebou Patrik Košuda, na konci akcie mu ale sily na viac ako nepresnú koncovku neostali.

Bravúrny vstup do druhého dejstva znamenal upokojenie na kopačkách Košičanov. Kimov zrazený center vyústil roh, ktorý v 48. minúte rozohral do malého vápna Kamil Karaš. Vo vzduchu sa najlepšie zorientoval Robinson Blandon a hlavou zvýšil na 2:0! O päť minút neskôr Branislav Chudík čaroval, keď najprv zneškodnil hlavičku Blandona a o niekoľko desiatok sekúnd neskôr i druhú veľkú šancu Košudu – pre zmenu zase nohou. Do hry sa po prerušení dostal Turik namiesto Karaša, ktorý o štvrťhodinu sledoval vylúčenie Johna Garciu po druhej žltej karte. Prvá prišla po faule na hlavu Kima, druhá po stiahnutí Kisa pred šestnástkou, pričom všetko sa to udialo v priebehu troch minút. Hostia z Bratislavy teda dohrávali desiati, výraznú šancu si nevypracovali. Po prestriedaní v záverečnej desaťminútovke sa na hraciu plochu dostali Ford, Sabol a Novák. Práve Marcel Novák, ktorý je jedným z lídrov dorasteneckého tímu do 19 rokov, si v posledných sekundách pripísal debutový gól za seniorov. Rohový kop rozohral František Pavúk, lopta sa k Marcelovi dostala cez dvoch hráčov a 18-ročný záložník na viackrát dostal loptu do siete – 3:0!

Okamžite po rozohrávke zo stredového kruhu fúkol rozhodca Marek Mastiš do píšťalky, čím ukončil duel 9. kola medzi FC Košice a ŠK Slovan Bratislava „B“, ktorý sa skončil výsledkom 3:0 pre žlto-modré FC.

II. liga, 9. kolo, 2020/2021: FC Košice 3:0 (1:0) ŠK Slovan Bratislava „B“

FC Košice: Kira – Kim, Elexa, Kis, Ristovski, Robinson Blandon (81. Ford), Karaš (56. Turik), Jakúbek (86. Jakúbek), Pavúk (C), Košuda (81. Sabol), Jonec

ŠK Slovan Bratislava B: Chudik – Valentín, Laczkó, Habodasz, Majling, Rigo (C), Lavrinčík (73. Haramia), Garcia, Giesser (60. Lieskovský), Jackuliak (73. Sopóci), Strelec

Góly: 33. Pavúk, 48. Robinson Blandon, 90+2. Novák

Žlté karty: 29. Jonec – 44. Rigo, 50. Jackuliak, 68. Garcia

Červená karta po druhej žltej: 71. Garcia.

Rozhodovali: Marek Mastiš – Simeon Vass, Michal Železňák

Diváci: 823.

Ohlasy po zápase:

Marek Fabuľa, tréner FC Košice – hodnotenie zápasu: „Veľmi náročný zápas. Videli ste sami, že sem prišlo veľmi mladé, ale za to kompaktné mužstvo, ktoré odolávalo. Rozhodol nádherný moment v podaní Fera Pavúka, ktorý bol zároveň veľmi dôležitý. To nám pridalo na psychike, súperovi naopak ubralo.“

„Po veľmi dobrom vstupe do druhého polčasu to už potom bolo o tom, kto pridá ďalšie góly. Škoda, lebo Paťo Košuda si dnes zaslúžil skórovať, mal tam toho viac ako dosť. Niekedy sa musí prejsť aj takým testom, aby to nabudúce prišlo a mal väčší kľud na lopte. Ktovie, možno rozhodne vtedy, keď to bude ešte viac dôležité.“

O dvojici mladíkov, vekom stále dorastencov, ktorí majú za sebou veľký krst ohňom: „Som veľmi rád, že aj mladí hráči dostali príležitosť - Marcel Novák dal premiérový gól, že Maťo Sabol si pripísal prvý štart v lige. Sú to pozitívne veci a ja dúfam, že ich to naštartuje do ďalšej kariéry, že aj naďalej budú pristupovať k svojim povinnostiam tak, aby raz niekedy mohli na nich Košice stavať a aby boli prínosom aj z pohľadu zelených čísel v kase.”

O Matejovi Jakúbekovi a čísle trinásť, ktoré si vzal na dres: „Ja som povedal chlapcom: ‘Konečne máme číslo trinásť, Pán Boh pri nás.‘ Maťo si to zobral na seba. Aj ja som trošku stuhol pri zákroku naňho v strede poľa v druhom polčase, som rád, že to rozdýchal. Ukázal, že je kvalitný futbalista a verím, že nám výraznejšie pomôže aj v ďalších bojoch a že bude ešte viac citeľný. Bolo vidieť, že sa zžíva s mužstvom, včera mal s nami prvý tréning, je tu dva dni aj s cestou. Preto je dôležité, že výsledok je pozitívny a že sa aj on pripísal na víťazstve kvalitným výkonom.“

František Pavúk, kapitán FC Košice a autor víťazného gólu - hodnotenie zápasu: „Teší ma, že môžem pomáhať mužstvu aj gólmi. Som rád aj za to, že som nahral Marcelovi na gól. Je to iné, keď dá človek gól inak ako zo štandardky. Som rád, že to vyšlo. Stále je to Slovan, fanúšikovia sa tešili. Určite by sa tešili viac, ak by sem prišlo Áčko, možno napríklad v pohári, necháme sa prekvapiť.“

O najbližších dueloch: „Nechceme sa pozerať ďaleko dopredu. Ideme od zápasu k zápasu, teraz sa musíme sústrediť na Dubnicu, potrebujeme to zvládnuť. Máme za sebou náročné dva týždne, potrebujeme poriadne zregenerovať a pripraviť sa na sobotu. Dubnica mala možno taký štart, ako sme mali my minulý rok. Naša hra vtedy nezodpovedala tomu, kde sme stáli. Určite je to stále tá dobrá Dubnica, ktorá bola predtým tak vysoko. Nemôžeme nič podceniť, nemôžeme sa pozerať na tabuľku, že kde stoja. Musíme to zobrať zodpovedne a urobiť maximum pre to, aby sme boli úspešní.“

Matej Jakúbek, debutant za FC Košice - hodnotenie zápasu: „Som veľmi rád, že je to prvý víťazný zápas a k tomu víťazstvo na nulu, čo poteší ešte viac. Bol to mladý a behavý súper, vlastne aj môj bývalý klub, hoci to bolo niekedy dávno. Som rád, že sme to odjazdili a splnili sme doma povinnosť.“

Čo vraví na atmosféru duelu? „Slovan - či už Áčko, alebo béčko - vždy keď niekam príde, tak to má ťažké, fanúšikovia to dajú pocítiť. Všimol som si to, rivalita patrí k futbalu. Som rád, že nás diváci prišli podporiť v takom hojnom počte a že povzbudzovali až do konca.“

Marcel Novák, hráč FC Košice a autor prvého gólu za seniorov – pocity zo zápasu a gólu: „Cítim sa výborne. Som šťastný za každú príležitosť, ktorú dostanem, hoci je to trochu smolné, že sa nám zranili hráči. Gól bol len vyústením toho všetkého, čo sa deje a že sa mi darí.“

Samozrejme sme sa spýtali na to, ako videl svoj premiérový gól: „Bol rohový kop, Šuti to kopol veľmi dobre. Dvaja hráči predo mnou šli do výskoku, loptu netrafili. Šiel som to dať volejom, brankár to vyrazil. Našťastie ale trafil znovu mňa a ja som to už doklepol do brány. Boli už podpichovačky, že budem musieť niečo platiť, ale za tú cenu prvého gólu medzi mužmi je to výborné.“

Hráva stále za dorast, no 8 mesiacov sa už pripravuje s Áčkom. Čo si z toho už vzal? „Za ten čas, čo trénujem s prvým mužstvom, mi to dalo veľa či už po psychickej stránke, alebo po futbalovej. Tréningy sú na výbornej úrovni. Chalani sú skúsenejší, dávajú mi rady, pomáhajú mi, ja od nich veľa vecí odpozerávam.“

Výber z nášho e-shopu

GENERÁLNY PARTNER

HLAVNÍ PARTNERI