REVIEW | Druhý domáci triumf zariadil z penalty nový kapitán Pavúk

• 30.08.2020
  • Vytlačiť
Až v piatom východniarskom derby v II. lige sa nám podarilo prvý raz zvíťaziť. Neúprosnej štatistike je koniec, Bardejov sme v sobotu podvečer zdolali najtesnejším spôsobom, a teda 1:0 po penalte Františka Pavúka.

Päť minút sa tímy oťukávali, až potom prišli na rad šance. Karaš sa uvoľnil v pokutovom území, po skvelej prihrávke ale mieril iba do bočnej siete. Na druhej strane mal jednu z minima šancí hostí Maťaš, no ten neodhadol smer odrazu lopty, čo mu znemožnilo zakončiť. Počas celého duelu sme mali k dispozícii desať rohových kopov, neudreli sme ani z jedného. Do šestnástky si po nevýraznom odkope prebil cestu Dávid Keresteš, ktorý neúspešne hľadal pred bránou Robinsona Blandona. Odrazená lopta sadla na nohu Ondreja Elexu, ten však pálil iba do húštiny tiel pred Čikošom-Pavličkom. Prvý polčas mal viac-menej stály charakter, z našej strany tomu chýbala finálna prihrávka, ktorá by nás dostala do samostatného úniku či šance jeden na jedného proti brankárovi. Zmena prišla tesne pred odchodom do kabín, keď sa dopredu predieral už spomínaný Viktor Maťaš, no kapitán Pavúk ho čistým sklzom obral o loptu. Samý záver úvodného dejstva zaobstaral nepresnou akrobatickou vložkou zo siedmich metrov Boris Gáll.

Ján-Čikoš Pavličko sa po výmene strán stal zo sekundy na sekundu smutným hrdinom. Prv zlikvidoval strelu Gálla, aby vzápätí podrazil Robinsona Blandona, za čo sa odpískala penalta. Ako bonus k tomu bola žltá karta, ktorú uvidel za protesty i Lukáš Horváth. Nariadený pokutový kop premenil František Pavúk a v 49. minúte sme tak šli do vedenia – 1:0. Prešlo dvanásť minút a Lukáš Horváth videl druhú žltú kartu po tom, čo nechal v tvári Blandona lakeť. Červená karta pre oporu zadných radov Partizána, hostia dohrávali v desiatich. Na konci siedmej desaťminútovky mohol neúnavný Boris Gáll dokonať náš triumf, no pri individuálnej akcii a následnej strele trafil iba hráča, čo znamenalo len roh. Minútu na to sa Gáll porúčal dole za Forda, Karaš zase za Turika. Práve debutant v našom drese Jozef-Šimon Turik ponúkol gól na zlatom podnose Blandonovi v 83. minúte, Kolumbijčan však zo siedmich metrov po zemi pálil iba do rukavíc Čikoša-Pavlička. Tesne predtým prišiel do hry ešte aj Patrik Košuda za Erika Lienera a na posledné minúty vymenil Blandona Samuel Kuc. Bardejovčania chceli vyrovnať, no ich nákopy vzduchom a po zemi končili na stopérskej dvojici Michal Jonec – Ondrej Elexa. Rekordná návšteva sezóny - 1 370 divákov - sa tak mohla tešiť z tesného triumfu nad Bardejovom 1:0.

5. kolo II. ligy 2020/2021: FC Košice 1:0 (0:0) Partizán Bardejov BŠK

FC Košice: Kira – Elexa, Kis, Ristovski, Robinson Blandon (88. Kuc), Karaš (69. Turik), Gáll (69. Ford), Pavúk (C), D. Keresteš, Jonec, Liener (79. Košuda)

Partizán Bardejov BŠK: Čikoš-Pavličko (C) – M. Keresteš, Černák (70. Švec), Petko, Tatar (67. Stachura), Maťaš (85. Lukáč), Brigant, Horváth, Jarzebak, Dzurík, Serečin

Gól: 49. Pavúk (pen.)

Žlté karty: 17. Elexa – 44. Petko, 49. Čikoš-Pavličko, 49. Horváth, 88. M. Keresteš.

Červená karta po 2. žltej: 61. Horváth.

Rozhodovali: Somoláni – Poracký, Bobko.

Diváci: 1 370.

Ohlasy po zápase:

Marek Fabuľa, tréner FC Košice, hodnotenie zápasu: „Súperi, ktorí proti nám hrali na jeseň, nás brali úplne inak, ako teraz. Ani jeden z nich, ktorý hral minulú jeseň v Čermeli, sem neprišiel s defenzívnou taktikou, ale s tým, že chce hrať otvorený futbal. Dnes tu prišiel po Púchove Bardejov, ktorý sa postavil a v prvom rade chcel búrať a nie stavať. My sme urobili maximum pre to, aby sme sa dostali za jeho obranu. Viazla nám však finálna fáza, kedy sme veľmi špekulovali a žiadalo si to jednoduchšie riešenie, čo sme aj od hráčov chceli. Chlapci to ale stále vyhodnotili tak, že chceli spoluhráčovi pripraviť ešte lepšiu pozíciu.“

„Súper nevystrelil ani raz na bránu, nemal žiadnu šancu okrem tej úvodu, kedy Maťaša predskočila lopta. Maťaš mal potom ešte jednu šancu, vtedy ho ale Šuti bez problémov zblokoval. To bolo maximum, čo sme dnes súperovi dovolili. To znamená, že to bol zápas o tom či a ako to zvládneme. Šancí na góly sme mali, ale iba svojou somarinou sme sa pripravili o pokojnejší záver. Až takým prílišným chcením či špekulantstvom sme nezvýšili víťazstvo.“

O prvom mesiaci novej sezóny: „Robíme presne taký futbal, ako sme robili predtým. Staráme sa o to, aby progres šiel hore. Čo je dôležité znovu podotknúť, že súperi, ktorí sem prichádzajú, hrajú úplne iný futbal, ako hrali minulú jeseň. Vyhlásenia, ktoré nás pasujú do role postupujúceho, nám nepomáhajú. Práve naopak, dostávajú nás do pozície, že sem tímy prídu búrať. To je presne to, ako pred dvomi rokmi, keď Košice hrali III. ligu a chceli postúpiť. Ani jeden z tímov to tu nenechal otvorené. My potrebujeme hráčov znovu dostať do módu, aby bol kľud, aby verili vo svoje schopnosti a aby dokázali vyhrávať zápasy aj výsledkom 1:0. Ak vyhráme 5:0, je to síce kľudnejšie a zábavnejšie, ale viac bodov za to nedostaneme. My potrebujeme vyhrávať a na to stačí dať o jeden gól viac, ako ich dá súper.“

František Pavúk, hráč a kapitán FC Košice, hodnotenie zápasu: „Vyhrali sme a tri body zostávajú doma, to je dôležité. Každopádne na tej hre je stále čo zlepšovať, je to o detailoch, ktoré musíme vylepšiť. Ideme od zápasu k zápasu a budeme pracovať na veciach, ktoré neboli oukej.“

„Po premenenej penalte som si veru aj odfúkol, mal som toho celkom dosť. Gól som okamžite venoval Ferimu Vancákovi a po zápase mu venujem aj toto víťazstvo. Držím mu palce, nech je čoskoro späť medzi nami.“

Filip Kis, hráč FC Košice, hodnotenie zápasu: „Od začiatku sme šli za víťazstvom, hoci to nebol ľahký duel. Aj naše ihrisko bolo v takom stave, v akom bolo, lopta skáče, no nemôžeme sa na to vyhovárať. Škoda, že sme nedokázali dať gól, mali sme tam dosť štandardiek. Hlavná vec však je, že hneď po polčase sme si vybojovali penaltu a Šuti ju premenil. Sme spokojní s víťazstvom, škoda však šance Blandona, ktorá bola dvestopercentná. Nepremenila sa, výsledok sme ubojovali a o to radšej sme za túto výhru.“

Ukázala sa podľa Filipa absencia kapitána v prvom zápase?Nemyslím si, že to bolo až tak viditeľné, aj keď samozrejme Feri chýbal aj na ihrisku, aj v šatni, vie si to dobre udirigovať. Kere ho dnes ale zastúpil veľmi dobre. Celý týždeň sme sa pripravovali na to, ako budeme hrať, no dnes to nebolo tak vidieť.“

O skvelých fanúšikoch:Myslím si, že naši fanúšikovia nie sú najlepší iba v II. lige či v prvej, ale na celom Slovensku. Chodia za nami vonku, sú tu pre nás doma, sú náš dvanásty hráč. Ja im za to ďakujem, ďakuje im za to celé mužstvo. Tak by to malo vyzerať – sme jeden tím. Všetci vieme, za čím ideme a treba na tom tvrdo makať.“

Výber z nášho e-shopu

GENERÁLNY PARTNER

HLAVNÍ PARTNERI