EKL I Európska premiéra FC Košice si zaslúži špeciálnu atmosféru

  • 23.07.2025
  • Vytlačiť

FC Košice vstupuje do Konferenčnej ligy UEFA zápasom druhého predkola proti bieloruskému tímu Neman Grodno, ktorý je na programe vo štvrtok 24. júla o 20.00 hod. Okrem kvalitného futbalu čaká na fanúšikov pred Košickou futbalovou arénou aj bohatý sprievodný program a fanzóna. Prečo sa klub rozhodol ísť touto cestou, čo stojí za priaznivými cenami vstupeniek a čo môžu priaznivci očakávať, vysvetľuje marketingový manažér klubu Richard Koščo.


Prečo ste sa ako klub rozhodli pripraviť pred zápasom Európskej konferenčnej ligy fanzónu a celý sprievodný program?
„Európsky zápas je sviatok. Pre hráčov, pre fanúšikov aj pre klub ako celok. Chceli sme, aby to bolo cítiť od prvého momentu, ako fanúšik príde k štadiónu. Fanzóna je naším spôsobom, ako povedať - áno, sme v Európe a chceme to robiť moderne, zážitkovo, s dôrazom na fanúšikov. Veríme, že každý návštevník si z tohto zápasu odnesie viac než len zážitok z hry - bude to futbalový sviatok.“

Vo fanzóne bude výrazne prítomná aj spoločnosť Niké a KFA. Ako sa rodila táto spolupráca?
„Chcem zdôrazniť, že táto spolupráca sa rodila veľmi konštruktívne a rýchlo. Rád by som sa úprimne poďakovať generálnemu riaditeľovi spoločnosti Niké Romanovi Bergerovi, marketingovému riaditeľovi Niké Jozefovi Petkovi a jeho tímu za dôveru a nadšenie, s akým pristúpili k tejto spolupráci. Od prvej chvíle sme cítili spoločnú povinnosť - priniesť fanúšikom kvalitný a interaktívny program, ktorý rozšíri zážitok zo zápasu. Ich podpora je pre nás v tejto fáze veľmi cenná a vážime si ju. Čo sa týka spolupráce s KFA - tam je to už dlhodobý jav. Okamžite, ako sa dozvedeli o konaní zápasu, sami iniciovali stretnutie a prejavili ochotu a plnú podporu tejto myšlienke. Tím okolo Petra Schmiedla reagoval presne tak, ako sme v ich prípade zvyknutí.“

Zápas proti Nemanu Grodno je prvým krokom v pohárovej Európe. Prečo ste sa rozhodli pre také priaznivé ceny vstupeniek?
„V prvom rade - bolo to vedomé a spontánne rozhodnutie akcionárov a vedenia klubu, a súvisí s dvomi faktormi. Po prvé, do pohárovej Európy sme sa dostali trochu nečakane - a veľmi rýchlo sme museli reagovať aj po organizačnej stránke. A po druhé, vnímame tento zápas ako príležitosť poďakovať sa fanúšikom za ich podporu počas celej minulej sezóny. Nižšie vstupné je naším signálom, že si ich priazeň vážime a zároveň je to aj motivácia - pre nich i pre nás - na silný spoločný vstup do novej sezóny. Chcem len dodať, že do budúcnosti neplánujeme oslovovať fanúšikov len formou zliav, je to gesto a veríme, že to fanúšikovia náležite ocenia. S cenou vstupného budeme flexibilne pracovať, ale len do takej miery, aby sa to nedotklo našich verných fanúšikov, myslím permanentkárov. Fanúšik bude môcť ušetriť, ale len za jasne daných podmienok ako napríklad skorý nákup alebo blesková zľava. Vždy však len do vybraných sektorov.“

Aké sú vaše očakávania z pohľadu návštevnosti?
„Jednoznačne veríme, že štadión bude plný. Očakávame, že fanúšikovia pochopia výnimočnosť tohto momentu - európsky pohár sa v Košiciach nehrá každý týždeň. Ak k tomu pripočítame priaznivé ceny, kvalitného súpera a sprievodný program, verím, že spolu vytvoríme atmosféru, ktorú budú vnímať aj hráči na ihrisku. Pevne dúfame, že Košická futbalová aréna bude vo štvrtok dostatočne zaplnená.“

Aký význam má podľa vás tento zápas pre značku FC Košice?
„Obrovský. Účasť v Európskej konferenčnej lige vnímame nielen ako športovú udalosť, ale aj ako strategickú príležitosť pre rast značky. Sme na európskom radare, sledujú nás zahraniční partneri, médiá, skauti. To je záväzok, ale aj výzva ukázať sa ako profesionálny a ambiciózny klub. Z pohľadu marketingu to znamená vystúpiť z tieňa a prezentovať Košice ako klub, ktorý má víziu a kultúru.“

Čo by ste na záver odkázali fanúšikom pred týmto veľkým večerom?
„Poďme si to spoločne užiť. Príďte skôr, zažite fanzónu, stretnite priateľov, nalaďte sa. A potom - vytvorme spolu takú atmosféru, na akú sa nezabúda. Tento zápas je aj o nás všetkých. Príďte sa zabaviť a verím, že sa spoločne budeme na KFA zabávať po celý rok. Spolu sme FC Košice!“

FOTO: Tomáš CICOŇ a Šimon PAVLIŠIN


Výber z nášho e-shopu

GENERÁLNY PARTNER


HLAVNÍ PARTNERI


  • Hell Energy drink

PARTNERI


  • KPC

MEDIÁLNI PARTNERI