Chceme, aby chlapci mali radosť z futbalu, vraví tréner U15 Rudolf Urban

  • 20.12.2020
  • Vytlačiť
Koniec roka sa nezadržateľne blíži a to znamená čas na rekapituláciu všetkého podstatného, čo sa za uplynulé mesiace udialo (nielen) v mládeži FC Košice. Séria rozhovorov s trénermi pokračuje.

Na záver týždňa Vám prinášame interview s trénerom starších žiakov Rudolfom Urbanom. O čo sa snaží trénerský tím okolo trénera kategórie U15 a čo patrí k pozitívam tohto ročníka futbalistov?


Pán tréner, po odohratí šiestich zápasov Vám patrí druhá priečka, keď ste päťkrát vyhrali a iba raz prehrali. Ako sa pozeráte na túto časť sezóny?

„Postavenie v tabuľke poteší, ale nie je určite prioritou. Snažíme sa spolu s realizačným tímom o to, aby chlapci boli zdravo sebavedomí a nebáli sa predviesť svoje kvality. Ak to potom dokážu ukázať nielen v tréningu, ale aj v zápase, tak to je pre nás všetkých povzbudenie.“


Ako hodnotíte výkony hráčov a ich progres od začiatku sezóny?

„Chlapcom sa snažíme vytvoriť v prvom rade prostredie, v ktorom budú cítiť dôveru, aby sa nebáli byť sami sebou, samozrejme pri rešpektovaní určitých mantinelov vzájomného rešpektu. Môj subjektívny pohľad je pri tejto otázke veľmi pozitívny. Badám na chlapcoch väčší záujem, radosť a chuť k trénovaniu, čo sa prejavuje aj v zlepšení po stránke technickej, taktickej, kondičnej a mentálnej.“


Čo sa dá na hre zlepšiť? Čo boli naopak najlepšie prvky Vašich zverencov?

„V prvom rade sú to ešte samozrejme herné činnosti s loptou, ktoré musíme zlepšovať neustále, ale v tomto veku sú možnosti zlepšovania sa vo všetkých činnostiach. Môžeme sa pochváliť aj zložením realizačného tímu U15, v ktorom sú mojimi asistentami PhDr. Mojmír Trebuňák (venuje sa aj mentálnej stránke hráčov), Maroš Guľvas, kondičný tréner Jakub Sagula a tréner brankárov Gejza Pulen. Myslím, že máme hráčov dobre zmapovaných v technických, taktických, kondičných činnostiach, ale aj po stránke psychologickej. K pozitívam kategórie U15 patrí určite “vnútorná sila družstva”, s ktorou spoločne dokážu posunúť svoj výkon. Dokázali to na halovom turnaji Interport 2020 a aj v lete na Tatranskom pohári.“


Po jedinom prehranom súboji v Michalovciach ste povedali, že to bol vyrovnaný duel. Bol zároveň aj najťažším za celú jeseň?

„Nepozerám sa na to takto. Bol to výborný zápas, pretože nám poukázal na individuálne nedostatky našich hráčov a dal nám ďalší impulz do tréningového procesu.“


Futbalisti z tejto kategórie pôjdu ďalší rok už k dorastencom. Ktorí hráči sa ukazujú ako najšikovnejší z tohto ročníka?

„Máme ešte pár mesiacov pred sebou a dôležité bude, aby chlapci pochopili, že to majú v svojich hlavách. Stále majú relatívne čas spoznať samých seba a potom s tým správne naložiť.“


Tento korona čas-nečas nepomohol asi nikomu. V čom sú ukrátení futbalisti vo vašej kategórii (a možno všetci športovci, nielen futbalisti)?

„Je mi troška ľúto, že sme nemohli absolvovať väčší počet tréningových jednotiek počas roka, pretože by sme mali možnosť viac pôsobiť na našich hráčov počas tréningu. Aj napriek tomu sme sa snažili urobiť všetko čo najkvalitnejšie.“


Dajú sa na tomto netradičnom roku 2020 z pohľadu športu nájsť aj nejaké pozitíva?

„Bolo to situácia, s akou sme sa ešte nestretli, ale určite by sme našli aj pozitíva. Usmernenia v pravidlách trénovania v menších skupinách otvorili možnosť na vylepšenie individuálnych a skupinových tréningov, ktoré sú pre mladých hráčov veľmi dôležité. To považujem ako veľké plus.“


Ako sa vzhľadom na aktuálnu situáciu zmení zimná príprava? Na čo sa v nej zameriate, ak bude môcť prebiehať?

„Budeme pokračovať v našom spôsobe trénovania a aj reagovať na situáciu s vírusom. Budeme sa snažiť vytvoriť čo najlepšie možné podmienky pre hráčov a využiť všetky možnosti na zlepšovanie sa nás trénerov a samozrejme individuálnej stránky hráčov.“


Aké ciele si dávate pred jarou?

„Poviem to za celý realizačný tím. Chceme, aby sa chlapci zlepšovali, mali radosť z futbalu a keď sa posunú o kategóriu vyššie, tak aby im bolo za celým realizačným tímom smutno! (smiech).“



Výber z nášho e-shopu

GENERÁLNY PARTNER


HLAVNÍ PARTNERI


  • Hell Energy drink

PARTNERI


  • KPC

MEDIÁLNI PARTNERI